Z Nanyuki do Old Moses Camp

Trekking Mount Kenya: dzień 1

Rankem 15.11.2011 wyruszyliśmy z Nanyuki spod hotelu Equator Chalet. Joseph załatwił nam w 10 minut dodatkowe śpiwory i wyjechaliśmy w kierunku góry. Po ok. 45 minutach wyboistej jazdy byliśmy już u bram parku narodowego Mount Kenya na wysokości 2650 m.n.p.m.

Poznaliśmy naszych 2 tragarzy i kucharza, którzy wystrzelili w trasę pierwsi po dopakowaniu do naszych plecaków swoich rzeczy. Pierwszy dzień zakładał tylko 4 h wędrówki, którą pokonaliśmy w niecałe 3 h. Trasa wiodła najpierw przez las później przez trawiaste wzgórza. Było lekko i przyjemnie, choć moje przeziębienie nie ustępowało a zimny górski wiatr na przemian ze słońcem nie poprawiały sytuacji. Do schroniska Old Moses na wysokości 3300 m dotarliśmy ok. godz. 14- 15. Było niewiele osób. Jedynie parka z Niemiec i my oraz obsługa. Nie było tez żadnych widoków. Tkwiliśmy spowici w chmurach i spędziliśmy resztę dnia na dyskusjach przy doskonałych posiłkach naszego kucharza.
Byliśmy oniemieni jakością i różnorodnością jedzenia niczym z restauracji tym bardziej, że kenijskie śniadanie w Nanyuki składające się ze słodkich ziemniaków, dziwnych gotowanych ziaren i nieznanych nam i niedobrych owoców wzbudziły początkowo obawy. Tak się nie stało, wręcz przeciwnie. Jedzenie było super i wyglądało super ale im wyżej tym mój apetyt słabł. Wieczór w Old Moses był posępny i ciemny. Schronisko miało wodę i elektryczność, ale było dość zimno – ok. 5 st C, i surowo.
Obóz składał się z 3 budynków z czego 2 zajmowane były przez obsługę a 1 był przeznaczony dla odwiedzających. Przypominał barak. W środku było jedno podłużne  pomieszczenie jadalne ze stołami i ławkami, na końcu którego znajdowała się umywalka i wc. Równolegle do wejścia było kilka pokoi wieloosobowych, w których znajdowały się dwupiętrowe łóżka z materacami. Zajęliśmy cały pokój we dwóch więc było sporo miejsca na rozłożenie gratów i przepakowywanie. Było również sporo czasu na spanie, odpoczynek i kurację. Jednak przeziębienie postępowało nadal, co gorsza doszła do tego bezsenność.