Blyde River Canyon

Po drugim dniu safari przejechaliśmy do Graskop ok 70 km od Kruger Gate. W tych okolicach jest mnóstwo punktów widokowych na pobliski Blyde River Canyon, jaskiń i wodospadów. Na mapie fizycznej widać jak ciekawie położony jest ten teren. Graskop i wszystkie atrakcje w okolicy są położone na krawędzi płaskowyżu, w dole znajduje się kanion. Tereny są mocno zalesione drzewami iglastymi i czasami przypominają kanadyjski krajobraz.
Pinnacle
God’s Window
Szykował się lekki i przyjemny dzień poświęcony na piękne widoczki i tak też było. Wszystkie atrakcje oddalone są od Graskop max 40 km tylko Echo Caves są trochę dalej. Zobaczyliśmy punkty widokowe Pinnacle, Gods Window, Lovweld View oraz Three Rondavels. Za wjazd do każdego płaciliśmy 10 randów od auta tylko Lovweld był bezpłatny.Im bardziej oddawaliśmy się od Graskop tym widoki robiły się ciekawsze. Kulminacją był piękny zakręt rzeki Blyde w dole kanionu widziany z punktu Three Rondavels. W porównaniu z tym miejscem Gods Window i Pinnacle wypadają nieco gorzej. Odwiedziliśmy jeszcze Bourks Luck Potholes- niezwykle formacje skalne utworzone przez wodę.
Bourkes Luck Potholes

Blyde River Canyon – widok z punktu  Three rondavels

Three Rondavels

Na nasze nieszczęście była sobota i wszędzie tłumy ludzi przez co wycieczka zrobiła się męcząca. Do tego słońce spiekło nas niemiłosiernie dlatego odpuściliśmy już sobie zwiedzanie wodospadów i jaskiń spodziewając się tam tłumów wysypujących się z autokarów. Planując odwiedzenie tych miejsc najlepiej omijać weekendy.

W Graskop zamieszkaliśmy w Autumn Breeze Logde. Niedaleko hotelu było sporo ciekawych sklepików z lokalnymi wyrobami toteż wykorzystując wolną chwilę poczyniliśmy zakupy. Gorzej było z restauracjami bo albo zamknięta tego dnia, albo tylko do 18, albo pełne obłożenie stolików i rezerwacje. Na prawdę to pierwsze miejsce gdzie był problem aby usiąść i dobrze zjeść jeść. To już końcowy etap wyjazdu i coraz cześciej szukamy zwykłego chill outu. Choć portugalska knajpa wypadła bardzo słabo to wieczór w spokojnym o sennym Graskop niezwykle przyjemny.