Okolice Cape Town – Kommetjie

Po długim locie znaleźliśmy sie w Cape Town na lotnisku skąd odebraliśmy auto z wypożyczalni. Biała Kia Rio wydawała sie dobrą opcja. Bagażnik zmieścił nasze trzy duże plecaki i złożony wózek.
Tylko ten ruch lewostronny.  Już od początku kierunkowskazy włączałem wycieraczkami. Przecięliśmy szybko autostradą Cape Town na południe w kierunku Kommetjie gdzie wynajęliśmy na 3 noce nocleg Kommetie Cottages na półwyspie przylądka dobrej nadziei.  Z perspektywy autostrady widać było juz doskonale jak wyjątkowo położone jest Cape Town i okolice. Majestatyczne góry spowite chmurami staczały się wprost do centrum miasta. Afrykę można było dostrzec tylko w omijanym obok lotniska townshipie. W tych okolicach jest kilka dzielnic slumsowych dokładnie odgrodzonych trzypasmową autostradą od miasta. Jadąc malowniczą Au Kaapse Weg dojechaliśmy do naszej miejscowości. Widoki ciagle powalały. Gorący śródziemnomorski lub kalifornijski klimat mocno nas nakręcił szczególnie, że w Polsce dominuje właśnie błoto pośniegowe.  Zatrzymalismy się na pierwszy obiad w Fisherman żeby nie umrzeć z głodu po samolotowych rarytasach. Jedzenie było wspaniałe, porcje ogromne a ceny niższe niż w Polsce. A potem juz trafiliśmy na miejsce.  Było to dół domu z osobną sypialnią, salonem, kuchnia i łazienką. Na zewnątrz ogród z basenikiem, rozgwieżdżone niebo nocą, szum oceanu i łuna od latarni morskiej. Bajka. Okolica zamieszana przez emerytowanych Holendrów i Anglików. Ci to potrafią się ustawić. Chaty z oknami do ziemi z widokiem na ocean, bujne ogrody, grilowanie przy plaży ze znajomymi z kieliszkami wina w rękach a w tle góry. Żyć nie umierać. A że w RPA niebezpiecznie? może i tak ale ja tu widzę idyllę, na którą sam bym się chętnie zamienił.

Pierwszy wieczór wspaniały i same plusy. Po spacerku wzdłuż wybrzeża wracamy do siebie odpocząć wreszcie po całodobowej przeprawie na południowy piękny kraniec świata. Jesteśmy pełni dobrej nadziei 🙂